Vilkår og betingelser
Her kan du lese våre kjøpsbetingelser.
Sist oppdatert 29.05.2020 – av Nickolass Jensen
1) Bestilling
Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server. Ved klikk og hent vil produktene bli pakket slik at de kan hentes på Bondens marked. Det oppgis en hentefrist og dersom varene ikke hentes innen fristen vil de kunne bli solgt til andre. Det er ikke mulig å hente ordren på et senere marked.
Vi bekrefter din bestilling gjennom å sende deg en ordrebekreftelse. Dersom ett eller flere produkter i bestillingen mot forventning ikke er tilgjengelig, forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre, eller endre deler av denne. Du vil få beskjed om dette.
Dette betyr: Ved utsolgtsituasjoner der leverandøren av forskjellige årsaker ikke har oppdatert lagerstatus i nettbutikken, vil du få melding om det, sammen med informasjon om hva vi kan tilby, enten i form av erstatningsvare, senere utlevering, eller kansellering av bestilling.
Avbestilling
Du kan avbestille varene frem til kl. 12.00 to dager før ditt lokale Bondens marked finner sted. Kansellering kan gjøres via din konto.
Parter:
Kunden kjøper varen direkte av produsenten, Bondens marked er kun en formidler.
Kunden er den person som er oppgitt som kjøper i ordrebekreftelsen, og blir i det følgende benevnt «kjøper», «bruker», «du», «deg», «din», eller «ditt». Du må være over 18 år eller ha samtykke fra foresatte for å gjøre bestillinger i vår nettbutikk.
2) Hentepunkt og levering
Emballasje og forpakning
Varene leveres i vanlig Bondens marked-pose.
Levering og hentepunkt
Inntil videre tilbys kun henting på Bondens marked, men vi vil utvide tilbudet etter hvert.
3) Betaling
Inntil videre tar vi ikke betaling på nett ved bestilling. Produsentene tar betalt når varene hentes.
4) Priser
Prisene er i norske kroner og inkluderer merverdiavgift.
Vi tar forbehold om at prisfeil kan oppstå.
5) Risikoen for varen
Våre produsenter bærer risikoen for varen inntil den er tilgjengelig for deg.
6) Angrerett
Ihht. til §22 i Angrerettloven gjelder ikke angreretten ved avtaler om:
- levering av varer som forringes eller raskt går ut på dato.
- levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen er blitt brutt etter levering
- Så lenge Covid-19 er påvist i Norge og landet får man ingen retur på varer pga smittefare.
Våre produsenters produkter er å forstå som varer som forringes forholdsvis raskt etter at du mottar dem, og faller derfor utenfor angrerett loven.
7) Forsinkelse
Dersom vi ikke klarer å levere varen i henhold til bestillingen og ordrebekreftelsen, kan du om du vil, heve bestillingen, eller vi kan tilby endring i leveringsinnholdet. .
8) Reklamasjon
Når du mottar varen, sammenlign med ordrebekreftelsen, for å sjekke at du har fått varene i henhold til bestillingen. Dersom det er en feil eller mangel ved en vare ved utlevering, ber vi deg gi beskjed direkte til produsenten.
9) Kjøperens forpliktelser
Kunden er ansvarlig for å skrive inn korrekt informasjon i bestillingen.
Er det særskilte ønsker eller noe vi burde vite om din bestilling, skriv i ordrenotat på kassesiden før du bestiller.